Kopia zapasowa z poziomu konta
Pierwszym sposobem jest zapisanie kopi zapasowej na naszym dysku twardym. Należy się zalogować na nasze konto Google. Na górnej belce po prawej stronie klikamy w swój profil i wybieramy link Ustawienia konta Teraz musimy przejść do zakładki Uwolnienie danych
Jak widać na załączonym screenie mamy możliwość pobrania danych z swojego profilu lub z poszczególnych usług.
Kopia zapasowa w chmurze
Jeśli mimo awarii nadal jesteś zwolennikiem przechowywania danych w chmurze, możesz zabezpieczyć się przed awarią Gmaila za pomocą serwisu Backupify.
Ten sieciowy magazyn danych pozwala na archiwizację i przechowywanie informacji z kilkunastu najpopularniejszych serwisów. Wśród nich są m.in. Flickr, Gmail, Twitter i Facebook. Darmowe konto pozwala na archiwizację pięciu kont i ma – niestety – tylko 2 GB pojemności. Jego prostote w użytkowaniu możesz zobaczyć na stronie producenta w zakładce menu how it works
Gmail Backup
Jeśli nie dowierzasz przechowywaniu danych na dalekich serwerach, możesz zarchiwizować konto Gmail na swoim komputerze. Służy do tego aplikacja Gmail Backup.
Program pozwala na skopiowanie całej zawartości konta. Zapisane zostaną nie tylko wszystkie e-maile i załączniki, ale również etykiety. Aplikację możesz pobrać, korzystając z strony programu lub bezpośredniego linku.
Przesyłanie e-maili na inny adres
Aby zapewnić sobie dostęp
do poczty nawet w przypadku, gdy serwery Google’a odmówią posłuszeństwa,
wystarczy w konfiguracji Gmaila ustawić przesyłanie poczty na inny adres.
Odpowiednie opcje znajdziesz w Ustawieniach, w zakładce Przekazywanie i POP/IMAP.Po przeprowadzonej weryfikacji Twoja poczta będzie dodatkowo na zapasowej poczcie np. w portalu o2.pl lub wp.pl
Klient poczty
Rozwiązanie, które moim zdaniem jest najlepsze z wszystkich prezentowanych, to klient poczty. Zamiast przechowywać swoje e-maile w chmurze, możesz trzymać je na swoim komputerze lub pendrivie. Do wyboru masz wiele darmowych rozwiązań – Windows Mail, Thunderbird, The Bat! czy zintegrowany z przeglądarką Opera Mail. Wiele z tych aplikacji jest w wersji portable (można przechowywać na pamięci przenośnej.
Zastosowanie dowolnego z zaproponowanych rozwiązań nie powinno zająć Ci dłużej niż kilkanaście minut. Wystarczy tylko poczekać na zarchiwizowanie lub pobranie Twojej poczty.
Czy znasz jeszcze jakieś inne metody na uniknięcie przykrych niespodzianek w przypadku awarii serwerów pocztowych?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz