24 listopada 2011

Aero2 Test #1 - Hauwei E353u-2 & Hauwei E585

Postanowiłem przeprowadzić pierwszy test karty z AERO (darmowy dostęp do internetu). Udało mi się zdobyć od znajomego modem Hauwei E353u-2.



Pobrałem niebrandową aplikację do obsługi modemów firmy Hauwei o nazwie Mobile Partner. Oryginalne instalowało się to z sieci Play. Po podłączeniu modemu i konfiguracji ustawień sieci okazało się że nie wykrywa sieci.


Niestety mym oczom ukazywał się tylko komunikat Connection terminated.

Po kilku godzinach szukania rozwiązania odpuściłem sobie i znalazłem Routero/Modem Hauwei E585.
Dzisiaj dostałem paczkę z tym fajnym malutkim kombajnikiem. Zmieści się w kieszeni lub plecaku.



Po pierwszych testach znalazło mi sieć automatycznie lecz jednak sygnał jest słaby (Bydgoszcz/Osowa Góra). Jutro przetestuję połączenie gdzieś w centrum miasta. Mam nadzieję że zasięg będzie lepszy. Wsumie testowałem tylko w domu z modemem położonym na parapecie. Muszę poczekać 8 godzin aż się bateria naładuje do pełna. Kolejne testy wykonam na zewnątrz. Na chwilę obecną zamieszczam screena z prawie zerowym zasięgu.


Podczas testów na prędkość pobierania i wysyłania danych łącze nie było za stabilne. Wychodziło że pobieranie jest na poziomie ~260kb/s a wysyłanie bliski zeru.

Podsumowując modem Hauwei E353u-2 można kupić za ok 260zł nowy lub z abonamentu w sieci Play za 1zł. Modemo/Router Hauwei E585 nowy z Allegro za ok 319zł (z przesyłką). Uważam że to najlepsza inwestycja niż modemy pod USB. Hauwei E585 można schować w kieszeń i cieszyć się mobilnym internetem z którego może korzystać do kilku osób na raz. Niedługo umieszczę szczegółową recenzję urządzenie Hauwei E585 oraz testy sieci Aero2. Zapraszam do śledzenie blogu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz