6 listopada 2011

Telewizja Cyfrowa


Kupując rok temu telewizor rozglądałem się za takim z wbudowanym tunerem DVB i obsługującym format MPEG4. Wybrałem 42" PHILIPS który równie dobrze nadaje się na ekran do komputera podłączony złączem HDMI. Po około roku doczekałem się emisji telewizji w formacie cyfrowym. Od dnia 15.07.2011 dla Bydgoszcz/Trzeciewiec - k. 32 (562 MHz) nadajnik multipleksu 2 obejmuje kanały: Polsat, TVN, TVN 7, TV 4, TV Puls, Polsat Sport News, TV 6. Docelowo dołączy tam jeszcze TV Puls 2. Obecnie w jego miejscu jest plansza testowa. Od dnia 27.10.2011 Bydgoszcz/Chodkiewicza (k. 34, 578 MHz, 0,5 kW) nadajnik multipleksu 3 obejmuje kanały: TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Kultura
i TVP Historia
. Ustawienia dla innych miast znajdziecie na stronie www.telewizja-cyfrowa.com Po pojawieniu się kanałów multipleksu 2 kanały dało się wyszukać lecz z początku tylko wieczorami działało w miarę stabilnie. Wszystko przez wypadek który się przydażył podczas montażu anteny w Trzeciewcu. Cierpliwie czekając doczekałem się stabilnego obrazu i dźwięku oraz kanałów z multipleksu 3. Po małych testach i uporządkowaniu listy kanałów wszystko wygląda mniejwięcej tak:



Cyfrowe kanały opisałem sobie z znaczkiem HD. Teraz jest co oglądać w nudne dni gdzie dużo reklam. zawsze się coś znajdzie ciekawego. Wszystko pięknie ładnie działa. Jak będę miał wolną chwilę umieszczę również zdjęcie anteny która umożliwia odbiór telewizji analogowej jak i cyfrowej.

Anteny której używam to Telmor w przystępnej cenie. Poniżej link: Antena Digit Telmor

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz