7 listopada 2011

Darmowy Dostęp Do Internetu czyli AERO2

Od 23 czerwca 2011 powszechnie dostępna stała się usługa bezpłatnego, mobilnego dostępu do Internetu świadczona przez operatora Aero2. Usługa będzie dostępna nieodpłatnie przez mniej więcej 3 lata, zgodnie z koncesją operatora. Dodatkowo w technologii LTE usługa może być świadczona nawet 7 lat. Oferowana jest szybkość na poziomie 256kbit/s, a po roku prędkość zostanie zwiększona do 512kbit/s. Połączenie z siecią jest zrywane zawsze po 60 minutach i można je od razu nawiązać ponownie.

Kartę darmowego dostępu do internetu można zdobyć na trzy sposoby: 
Osobiście wybrałem opcję drugą czyli zamówienie online z dostawą do domu. Koszta które trzeba ponieść to 20zł na depozyt karty SIM oraz 7zł na przesyłkę karty. Następnie trzeba uzupełnić umowę, dołączyć kserokopie dowodu osobistego oraz potwierdzenia przelewów. Podpisaną umowę oraz załączone dokumenty wysłałem 28 września, a kartę otrzymałem 31 października. Niestety trzeba czekać około miesiąca na kartę przez duże zainteresowanie usługą darmowego dostępu do internetu. Kolejną ważną informacją to wymogi dotyczące urządzień zgodnych z kartami BDI: terminal kategorii 10, obsługujący transmisję danych w technologii HSPA+ w paśmie 900 MHz (pasmo 8) lub kategorii 3 obsługujący transmisję danych w technologii TD-LTE w paśmie 2500MHz (pasmo 38). Listę rekomendowanych urządzeń znajdziemy na stronie Aero. Więcej informacji (plik PDF) Niestety podane urządzenia są drogie postanowiłem szukać w internecie stron na temat Aero i dotarłem na stronę jdtech.pl/aero2 Doczytałem się tam wielu informacji i polecam dla chcących mieć mobilny internet prawie za darmo, bo przecież modem trzeba kupić na własną rękę.


Pierwsze testy po otrzymaniu karty wykonałem w telefonie Nokia xm5530, Nokia C06 oraz na niemieckim modemie MEDIONA. Niestety porażka. Będę szukać dalej...

Znalazłem ciekawy modemo/router Huawei E585 tak zwane urządzenie MiFi. Jest zasilany baterią litowo jonową, posiada wyświetlacz OLED informujący o stanie połączenia z siecią, slot na karty microSDHC co bardzo mi się podoba. Co z najważniejszych jego zalet to konfiguracja przez www oraz że mieści się w kieszeni. Doszukałem się różnych recenzji urzytkowników w internecie i jedyną wadę jaką zauważyli to to że się grzeje lecz nie przeszkadza to w jego pracy  i  stabilności. Na stronie JDTECH jest opisane jako kompatybilne a jego koszt to ok 300-450zł

Z modemów dwa godne polecenia Huawei E1752 oraz Huawei E173u-2 obydwa urządzenia dostaniemy w cenie około 80-130zł Posiadają równierz slot na kartę microSDHC. Te modemy są jednymi z tańszych i łatwych do "zmuszenia" współpracy z naszą kartą Aero2.

Jak narazie zastanawiam się nad kupnem jednego z modemów lub routero/modemu. Jak już będę takowe posiadać dokonam testów które umieszczę na swoim blogu.

2 komentarze:

  1. I jak sprawdzanie modemó? E1752 - czy działa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbym miał dostęp do takowego to bym wykonał testy ;)

      Usuń